העסק שלכם חייב ספרינקלרים – על פי החוק

מערכת שורש  יח ניסן, תשעח  4/3/2018

אנחנו נדרשים להתקין ספרינקלרים ומערכות שונות מיד עם הקמת העסק, וללא אישור רשמי שהמערכת הותקנה באופן ראוי אנחנו עשויים להיתקל בקשיים משמעותיים לקבלת היתר לפתיחת העסק
.......................

העסק שלכם חייב ספרינקלרים – על פי החוק
בתי עסק רבים בישראל כלל אינם מודעים לדרישות החוק. כלומר, הם פועלים על פי החוקים שהם מכירים, בעיקר בכל הקשור לכללי הדיווח על ההכנסות וההוצאות, וביחס להתנהלות החשבונאית בכלל או ביחס לדיני עבודה אם הם מעסיקים עובדים. בפועל יש עוד שורה של תקנות וכללים חשובים לא פחות ואפילו יותר, בראשם כללי הבטיחות – ובפרט בטיחות אש. אז מה בדיוק אומר החוק על מערכות כיבוי אש, איך ספרינקלרים קשורים לסיפור הזה ואיך תוכלו לוודא שאתם פועלים נכון ועל פי החוק?

התקנת ספרינקלרים באופן מקצועי בלבד
בעוד יש שפע של נושאים שבהם נוכל לטפל בעצמנו, יש גם נושאים שבהם המקצועיות היא קריטית ואף בגדר דרישה חוקית. התקנת ספרינקלרים נכללת ברשימה הזו. למעשה, בתי עסק מחויבים להתקין מערכות כיבוי אש באמצעות חברה המוסמכת לתכנון ולהתקנה, והם גם נדרשים להמשיך ולפקח אחר המערכת, לוודא שהיא תקינה ולתחזק אותה באופן שוטף. במילים אחרות, אנחנו לא באמת יכולים לבחור אם ומתי נתקין מערכות כיבוי אש. אנחנו נדרשים להתקין ספרינקלרים ומערכות שונות מיד עם הקמת העסק, וללא אישור רשמי שהמערכת הותקנה באופן ראוי אנחנו עשויים להיתקל בקשיים משמעותיים לקבלת היתר לפתיחת העסק.

מה הם ספרינקלרים?
השאלה המתבקשת כעת היא מה הם בכלל ספרינקלרים ואיך הם עוזרים לנו. חשוב לזכור שמערכת ספרינלקרים היא זו שמאפשרת לנו להתגונן טוב יותר בפני שריפה, על אחת כמה וכמה כאשר היא עדיין בראשיתה. המערכת הזו בנויה מצינורות מים עוצמתיים ומשסתומי זכוכית שנסדקים בחום גבוה. כך, כשאש מתגלה בחדר והטמפרטורה עולה בקצב מהיר, המערכת מיד נכנסת לפעולה. השסתומים נשברים, המים פורצים ועם מערכות אוטומטיות שפועלות במקביל יקבלו כוחות הכיבוי את ההתרעה על האש המתלקחת, כדי שיוכלו להגיע במהירות האפשרית ולבצע את כל פעולות הכיבוי הנדרשות.

התקנת המערכת
התקנת מערכות כיבוי אש בכלל, ומערכת ספרינקלרים בפרט, דורשת מקצועיות ללא פשרות והיא גם מחייבת הסמכה מתאימה. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת לביצוע המשימה הרגישה והחשובה כל כך, עצרו ובדקו האם יש לה את ההסמכה המתאימה. אם כן, היא הרי רשאית לייעץ, לסייע בתכנון ולבצע התקנה, וגם לסייע בתחזוקה השוטפת ולבצע הדרכות לעובדי הצוות. רק חברה מוסמכת ומנוסה בתכנון והתקנת מערכות כיבוי אש תוכל להבטיח לכם ראש שקט יותר, גם כשאתם במשרד וגם בלילה, כשהמשרד נמצא ללא פיקוח אנושי.